You are hereRelatorios no 2009

Relatorios no 2009

• 3rd International Conference on Approximation Methods and Numerical Modelling in Environment and Natural Resources (MAMERN09)
    Pau (Francia), 8 a 12 de junio de 2009
    Libro de actas: "Proceedings of the 3rd International Conference on Approximation Methods and Numerical Modelling in Environment and Natural Resources" (B. Amaziane, D. Barrera, M. A. Fortes, M. J. Ibáñez, M. Odunlami, A. Palomares, M. Pasadas, M. L. Rodríguez, eds). Editorial Universidad de Granada, 2009. ISBN: 978-84-338-5006-5

• Autores: A. Acción, I. Arregui, C. Vázquez.
      Título: Numerical solution of a free boundary problem associated to investments with irreversible environmental effects.

• 3rd International Conference on Integrity, Reliability Failure (IRF 2009)
    Porto (Portugal), 20 a 24 de julio de 2009

• Autores: A. Bermúdez, J. L. Ferrín, A. Prieto.
      Título: Effective impedance law for acoustic fluid flow through small holes.

• 9th International Conference on Mathematical and Numerical Aspects of Waves Propagation (WAVES 2009)
    Pau (Francia), 15 a 19 de junio de 2009

• Autores: A.-S. Bonnet-Ben Dhia, B. Goursaud, C. Hazard, A. Prieto.
      Título: Leaky modes in an open waveguide.
    • Autores: V. Selgas, P. Monk.
      Título: An inverse fluid-solid interaction problem.

• 9th International Conference on Theoretical and Computational Acoustics (ICTCA2009)
    Dresde (Alemania), 7 a 11 de Septiembre de 2009

• Autores: A.-S. Bonnet-Ben Dhia, B. Goursaud, C. Hazard, A. Prieto.
      Título: Non-orthogonal Perfectly Matched Layers for time-harmonic scattering problems.
    • Autores: P. Gamallo, L. Hervella-Nieto, A. Prieto.
      Título: A numerical comparison between PML and infinite element methods in the frequency domain .

• Congreso de la Real Sociedad Matemática Española 2009 (RSME2009)
    Oviedo, 4 al 7 de febrero de 2010

• Autores: C. Vázquez.
      Título: Ejemplos de investigación matemática con transferencia al sector financiero.

• Financial Engineering Summer School ( )
    Barcelona, de 29 de Junio a 3 de Julio de 2009

• Autores: M. Suárez-Taboada, C. Vázquez.
      Título: Numerical Methods for PDEs arising in some Libor Market Models.

• Free boundary problems 2009 (FBP 2009)
    Saint-Étienne, France, 1 y 2 de octubre de 2009

• Autores: C. Vázquez- Cendón.
      Título: Lagrange-Galerkin methods for free-boundary problems in ice sheets and Asian options.

• International Conference on Computational and Mathematical Methods in Science and Engineering (CMMSE 2009)
    Gijón, 30 de junio a 3 de julio de 2009

• Autores: T.P. Barrios, E.M. Behrens, M. González.
      Título: A residual-based a posteriori error estimator for an augmented mixed method in elasticity.

• International Congress on Ultrasonics (ICU 2009)
    Santiago de Chile (Chile), 11 a 17 de enero de 2009

• Autores: A.-S. Bonnet-Ben Dhia, B. Goursaud, C. Hazard, A. Prieto.
      Título: A multimodal method for nonuniform open waveguides.

• Mathematical Models in Medicine, Business Engineering
    Valencia, de 8 a 11 de septiembre de 2009

• Autores: M. Suárez-Taboada, C. Vázquez.
      Título: Numerical methods for pricing some interest rate derivatives in BGM model framework.
    • Autores: A. González-Gaspar, C. Vázquez.
      Título: A characteristics-finite differences method for the Hobson-Rogers uncertain volatility model.

• Numerical Analysis and Scientific Computing with Applications (NASCA)
    Agadir (Morocco), de 18 a 22 de mayo de 2009

• Autores: M. Suárez-Taboada, C. Vázquez.
      Título: Characteristics numerical methods for pricing financial derivatives: from options to ratchet caps.

• Polaritons, Surface plasmons, Resonances, Sub-wavelength interaction in optics (Polaritons 2009)
    Aussois (Francia), 4 a 7 de mayo de 2009

• Autores: A.-S. Bonnet-Ben Dhia, B. Goursaud, C. Hazard, A. Prieto.
      Título: A multimodal method for the simulation of optical tapers.

• XX Jornadas de Paralelismo
    A Coruña, del 16 al 18 de septiembre de 2009

• Autores: J. Lobeiras Blanco, M. López Amor, M. Arenaz Silva, B. B. Fraguela Rodríguez, J. A. García Rodríguez, M. J. Castro Díaz.
      Título: Simulacion de aguas poco profundas en una GPU mediante Brook+.
    • Autores: C. H. González Vázquez, B.B. Fraguela Rodríguez, D. Andrade Canosa, J. A. García Rodríguez, M.J. Castro Díaz.
      Título: Programacion de Alto Rendimiento en el Procesador Cell: Aplicacion a Simulacion de Fluidos.

• XXI Congreso de Ecuaciones Diferenciales y Aplicaciones / XI Congreso de Matemática Aplicada (XXI CEDYA / XI CMA)
    Ciudad Real, 21 a 25 de septiembre de 2009

• Autores: M. Benítez, T. Chacón, M. Gómez.
      Título: Resolución numérica de ecuaciones de convección-difusión con datos en L1 por métodos distributivos.
    • Autores: V. Selgas, P. Monk.
      Título: Un problema inverso de interacción fluido-sólido.
    • Autores: M. Suárez-Taboada, C. Vázquez.
      Título: Modelado con Black-Scholes y resolución numérica para valorar un contrato tipo Ratchet-Cap.
    • Autores: N. Calvo, J. Durany, R. Toja, C. Vázquez.
      Título: Simulación numérica de un modelo de frontera libre para la evolución del perfil de un glaciar.